--------------------------------------------------------------------------------

viernes, 29 de octubre de 2010

LAUGARREN GALDERA : Irakasle izateko zein izan zen arrazoi nagusiena?


Irakaskuntza bokazio bat da , eta ez da guztientzako eginiko lan bat , hori dela eta  irakasle berri askok karrera lehenengo 3-5 urteetan uzten dute , Ahala ere azpimarratzekoak dira irakaskuntzak ematen  dituen sariak.
Irakasle izateko zein izan zen arrazoi nagusiena?
Irakasle izateko arrazoi nagusiena , besteei zure experientziak trasmititzearena izango litzake. Konturatzean ikasleek dituzten duda edo ezinegonak , zu beraien lekuan zeudenean zenituelak bezalakoak direla , eta duda eta ezinegonegon horiek erantzuten laguntzeko aukera eskuan jartzen zaizula.

Alde horretatik irakaskuntzak esperientzia on asko ematen ditu eta askotan ikasleak ez ezik irakasleak ere ikasten du .
EGIN "KLIK" HEMEN

zortzigarren ekarpena: ORDENAGAILUAK KLASEETAN

Bada ia urte gutxi aipamen batzuk entzuten hasi ziren interneta eta ordenagailuaren garrantziaz hezkuntza inguruan. Beti egon dira loturik klaseak eta ikasgaiak testu liburu edota orri txosten batzuekin, hau da , orain arte (jarraitzen du zentzu batean) liburuak eta txosten ezberdinak erabiliz ematen dira klaseak. Baina adituek diotenez ordenagailu eta internetaren laguntzarekin liburuak eta txostenak alde batera uzteko aukera badagoela diote. Hementxe dago eduki ditzaken erraztasun eta eginkizun asko. Honek ze eragin izan dezake ikaslearengan? Positiboa ala negatiboa?



Hasteko, internetak aukera asko ematen digu hezkuntza arloan zabaltzeko. Ez hezkuntzan zabaltzeko bakarrik; baizik eta, hezkuntza arloan erraztasunak emateko. Bertan sartuko zen, ordenagailua eramangarria bada, edozein tokitan dagoela (internet konexio bat edukiz) konekta daitekeela edota gai ezberdinak liburutik ordenagailura igo eta klasean panelean azaldu daitekeela…hori dena irakasle eta ikasle erraztasun aldetik.

Jarraitzeko, ekonomia aldetik onuragarria izan daiteke ikasleentzat. Normalean liburuak ordaitzen dira bertatik ikasteko edo apunteak jasotzeko. Baina gaur egun dioten klase emateko forma honek ez du inolako gasturik, hauda, ikasle guztiek materia guztia jaso dezakete “klik” bat eginez eta poltsikotik dirurik atera gabe.

Bukatzeko, esan daiteke ikasgaiarekiko ikaslearen partehartzea oso garrantzitsua dela eta honi aukera bat ematen dio internetek, ordenagailuan bertan apunteak gordetzeko, argitaratzeko… Horiek Blogak dira eta orain arrakasta handia hartzen ari dira. Bertan ikaslea informazioa elkartrukatuz gaia lantzen du eta bere apunteak edo lanak burutzeko aukerak ditu.


Ezin dugu atzean utzi laguntzeko ere, entziklopedia, hiztegi, wikipedia, aurkitzaile ezberdinak … badaudela eta jasotako gaiaren informazioa kontrastatu egin beharko dela baina aipatutako azalpenekin ondorioa positiboa izando dela zihur! Ez bakarrik ikasleentzat, baita irakasleentzat ere.



EGIN "KLIK" HEMEN

Zazpigarren ekarpena : HEZKUNTZAREN ALDE ONAK ETA TXARRAK





Lehengo eta oraingo eskolaren arteko desberdintasuna jakitea garrantzitsua da irakale batentzat bere ibilbidean zehar aurrera egiteko eta momentuko metodología eskolarrean ongi integratzeko
Bideo honetan ikus dezakegun moduan , lehengo eskola oso disziplinatua eta autoritarioa izateko instrukzioa zen eta ezaugarri hauek kaltegarriak izaten zire gizabanakoaren hezkuntza egokirako , ez baizuten ez implikaziori ez beren buruez pentsatzeko gaitasunik ezta prespektiba desberdin ez originaltasunik ere . Berrikuntza behar zuen , gure buruari galdetuz gero zein hezkuntza mota nahiagoko genuen ez genuke dudarik edukiko , guztientzako hezkuntza partitatibo bat  hezkuntza libre bat non ikasleak aukeratuko lukeen noiz eta nola ikasiko lukeen , hezkuntza antiautoritario bat , guztiz integrala  , asanblearioa , jokuetan ,  solidaritatean eta laguntasunean oinarritutakoa honela persona librepentsatzaileak izatea lortuaz.
Aurrerago ikusten den Eduard Punset-en dokumentalean beraren aburuz  , irakastea baino aurrerago egingo dutena praktikatzea de egokiena. Punset-ek dokumentalean dio gaur egungo hezkuntza metodología , dagoen informazio kantitate guztiekin , internet bezalako teknogia berriekin  ikasleei datuak buruz ikasteak ez du zentzurik eta planteatzen hasi behar genukela informazioa baino , informazio hori nola garatzen edo erabiltzen den ebaluatzea.
Adibidez , badaude ipar Europan herrialdeak non ikasleak legez internet eta konkretuki Google bilatzailea azterketetan erabiltzeko eskubidea duten.
EGIN "KLIK" HEMEN

Seigarren ekarpena : IRAKASLEEKIKO TRATU TXARRAK

Un defensor para profesores desesperados

El sindicato ANPE crea un servicio de atención psicológica y jurídica para los maestros que se sienten amenazados

BEATRIZ LUCAS - Madrid - 12/12/2005
Carlos lleva semanas sin dormir. No puede más. Mañana tendrá clase con el 3ºA. Lo piensa y empiezan las taquicardias: le cuesta respirar. No será la primera vez que sufra un ataque de angustia cinco minutos antes de entrar en clase. Primero empezará un alumno -el de siempre- a insultarle. O sonará un móvil, o aprovecharán que está escribiendo en la pizarra para tirarle algo mojado con saliva. Luego seguirán los demás. Para ellos es como un juego. Llegarán los gritos: "¡Quién ha sido!", que sólo se contestarán con risitas.
Carlos pone en duda su vocación. "¿Merece la pena haber hecho una oposición, haberme matado a estudiar para acabar atrapado en esto, sufriendo y sin hacer bien mi trabajo?", se pregunta. El caso de Carlos, que da un nombre falso porque tiene miedo, lo sufren cientos o miles de profesores de la Comunidad de Madrid que se consideran maltratados por sus alumnos. Un 72% de ellos tiene, por esta u otras razones, alta probabilidad de padecer depresiones laborales, según un estudio de la Fundación Jiménez-Díaz y el sindicato de enseñanza ANPE.
En un centro de primaria con un porcentaje alto de alumnos de un entorno desfavorecido, los profesores están acostumbrados a la tensión. "Ya nos hemos acostumbrado a que nos falten el respeto. No puedes darles clase porque primero tienes que enseñarles a ser personas", señala. “La semana pasada un alumno de nueve años mordió a una profesora con saña. Muchos docentes vuelven a su despacho con pálidos, angustiados, agotados, tras salir de una mala clase”. “Es habitual que un chico interrumpa la clase para gritar a la profesora: "¡Vieja puta, cállate!", o "seño, ¿a qué te meto una hostia?". "Así es imposible seguir con la clase. Tienes que luchar con ellos, ser más ágil, verles venir... Es una fuente de estrés terrible”.
Ante los resultados de la encuesta y las reiteradas denuncias que recibían, el sindicato ANPE ha puesto en marcha un servicio de atención a los profesores que se encuentran desesperados, se sienten maltratados por los alumnos y no saben dónde acudir. "Había que dar una respuesta inmediata porque los profesionales que sufren situaciones de acoso o violencia se encuentran indefensos. A veces, ni lo cuentan en su propia casa y están desesperados", explica Carmen Guaita, portavoz del sindicato ANPE.


Ekarpen honekin irakasleenganako tratu txarrak jartzen ditugu mahi gainean, bideoan agertzen diren irdudiak egiazkoaka dira. Saia atiesen egoera Hauek pairatzen.

Kontuan izan behar dugun arazo baten aurrean aurkitzen gara. Agian, ez zaigulako gertatu edo ez dugulako horretan interesik ,baina irakasleenganako tratu-txarrak handituz doaz. Alde batetik, artikuluan agertzen den moduan, ikasleen errespetu faltak dira tratutxarren jatorri. Bestalde, haurren gurasoen jarerak ere eragin handia dutela ezin dugu ahaztu.
Irakasleak izateko bidea hasi baino ez dugu egin, baina irakasleenganako tratutxarren gertaera ez da hain berria iada. Gai hau seriotasunez hartu beharko lukete justizia epaitegi eta goi-mailako agintariek. Gu geu magisteritzako ikasle bezala, kontzientzitu behara dugu, oztopoak aurreikusiz eta hasieratik irtenbidea bilatzen saiatuz. Biharra testuinguru egokirantz gidatzea da gure ardura.
Hemen duzue  albisteetan agertu zen bideo hunkigarria eskuragarri. Irakasle ezberdinen tratu txarreko kasuak, link honetan:


EGIN "KLIK" HEMEN

Bosgarren ekarpena : ESKOLA EREDU BERRIA




Gaur egunko eskola metodologiak gaur egungo eskaerak asetzen dituen galdetzea eta irakasleak beren ibilbidean zehar erreziklatzea , ez ahal da beharrezkoa … Guk hori uste dugu.

Eskolak beti erantzun nahi izan du garaian garaiko gizartearen behar eta ezaugarriei. Bada, gure gizartean egundoko aldaketak eman diren arren, ikastetxe eta ikasgelek duela mende bateko gizartearentzat pentsatutako eredu eta diseinuarekin segitzen dute. Hergonomia pedagokoaren beharra dagoela jakina da . Agian irudietan eskola berritzaile honek elitista irudi dezake  , baina ohartu al gara espazio handi bat espazio ezberdinetan banatzen duen ,espazioen malgutasuna ikasleen eskura.

Lehenengo irudietan ikusi dugun bezala , irakaskuntza praktikoa , teknologia metodologiaren zerbitzura  , espazioen  kontzeptu modularra eta malgua  erakusten digu ,  non talde bakoitzak bere zergina duen , funtzionalitatea , balioaniztasuna , mikroespazio bereziak , erosotasuna ,  arreta pertsonalizatua dozentzia partekatuari esker eta ez ohiko baliabideak  ezaugarri dituelarik , horrelako gela batean , nork  jarraituko luke horrelako metodologiarekin ?  Nork ez luke nahi metodoligia berri hau jarraitu , ingurune zabalak , espazio zabalak erakargarriak , ongi apainduta , jolasteko eremu ezberdinak , espazio argitsu eta alaiak  edo espacio multifuntzionalak dituelarik  etorkizunerako gizartean amoldatzeko egokiena izango zen hezkuntza metodología honetan , teknologia berriak bezalako eta gaur egun hain garrantzitsuak diren  gaitasunak uztartuz eta irakatsiz. Honetarako baharrezkoa izango denez irakasleen erreziklapen jarraitua.


EGIN "KLIK" HEMEN

viernes, 15 de octubre de 2010

LEHENENGO GALDERA





ZER EGINGO ZENUKE ATZERRITIK etorri INTEGRATZEKO DEN HAURRA?

zentzu Aniztasuna positiboan ulertu behar dugu, gaitu aberasten ezberdintasunak, Elkarrekin eta elkarrengandik baitugu Ikasten. Gertutasuna adierazi beharko zaio haurrari eta beraren a instancia de parte hartzea ezinbestekoa izango dugu. Motibazioak antes de Pisu handia du haurra motibatua badago bere gaitasunak 100% un izango baitira. Azkenik, garrantzitsuena eta, bere kultura gurera hurbiltzen gara saiatu beharko, nolabaiteko Interesa erakutsiz. Horrela Beste haurrek jaramon egingo diote eta ez ezagutzen dituzten gauza Berriak ikasiko dituzte, kultura ideológica ohitura ezberdinen bitxikeriak hain zuzen ere.

Alderantzizko prozesua ere beharrezkoa da eta bere haurra Familia guztiaren integraziorako. hizkuntza Eurek figura, ohitura eta ideologiak ezagutzeaz bate, gura gizartea ulertzen hasiko dira, eta denborarekin, egokian modu lirateke moldatuko, lituzkete esku egingo hartzeak, betiere gizartearen primas edo beharrei begira.














EGIN "KLIK" HEMEN

BIGARREN GALDERA

ZER EGIN HAURREZKUNTZAKO IKASLEEN ARTEKO GATAZKA BATEN AURREAN?
Normala da gatzakak sortzea eta beti gertatuko dira , lortu behar dena konponbide bat da . konponbide hau ez du irakasleak aurkitu behar , zubi lana egin behar , hau da ikasleei erakutsi batera akordio batera iristera  , bakeak egiteko , beti irakaslearen papel autoritarioa galdu gabe baina zorroztasun haundiegiz jokatu gabe ( tonua gehiegi altsatzea , begirada sarkorrak edo ikaslea heltzea ) ikasleak ez blokeatzeko.
Lehenengo fase honetan gatazka eduki duten ikasleak taldetik baztertu eta banaka eta txandaka beren sentimenduak adieraziz bestearen lekuan jartzen ikastea da komenigarri , honela ikasleak maila berean sentitzen direla. Egindako akzioa kritikatu ordez ebaluatu egingo da.
Behin ikasleen artean konponduta , ikasleak klasearen aurrean bakeak egingo dituzte ez makurrarazteko baizik eta eredu bezela hartzeko gainontzeko ikasleek . puntu garrantzitsu bat gure konpostura ( formak) izango da , honek ikaslearengan efektu zuzena baitu , betiere komodo sentitzea bilatzen baita irakaslearen aurrean sentimendu edo iritziak kamporatzeko.
                                       

EGIN "KLIK" HEMEN

HIRUGARRENGO GALDERA

ZER EGIN IKASLEEN ALPERKERIAK KLASEAN PAIRATZEKO?

Ikaslea normalean klasera sartzen denetik, klaseko txirrinak noiz jotzen duen adi egongo da eta ez klaseko edukiari. Gainera, batzuek beraien artean hitz egiten dute denbora azkarrago pasa ahal izateko klasekide eta irakasleari errespetua galduz. Pertsona honi ikasle alperra deituko genion eta bere jokabidea ez da zuzena. Bertan Irakasleak artu beharko luke parte.

Ikasleria klaseko ordua iristen den unetik azken minuturarte irakasleari atentzio guztia prestatu beharko, ideia nagusiak apunte moduan hartzen dituelarik. Horrez gain, ez du behar ez denean hitz egingo, hau da, baimena eskatuko du eskua altxaz edozein azalpen edota galdera egiteko, guztienganako errespetu minimo bat erakutsiz eta gehienbat irakasleari.

Alperkeri horiek ez daitezen gertatu proposamen hau egokiena litzateke: Noizbehinka, bi astean behin edota hilabetean behin ikasle bakoitzak klasean zehar bildutako ideia nagusiak (apunteak ) irakasleak jaso eta ebaluaketaren zatian sartuko du gaiaren notako punturen bat emanez.


EGIN "KLIK" HEMEN

Lehenengo ekarpena : "Zaldiak eta HEZKUNTZA BEREZIAREN JARRERA" elkarrizketa



Berrikuntza ez da industriari soilik dagokion terminoa, gaixoen sendabideak ere berritu egiten dira etengabe. Hala ere, animalien bidezko terapiak ez dira oso entzunak, eta, are gutxiago, zaldi-terapia. Sendabide mota hau da, hain zuzen ere, Eunate Guarrotxena larrabetzuarrak darabilena; bakarra, Bizkaian.

Zelan sartu zinen mundu honetan?
        Nik Hezkuntza Berezian egiten dut lan, eta Madrileko Unibertsitate Konplutensean urte biko zaldiketa terapeutikoaren gaineko graduatu-ondoko ikasketak eta praktikak egin ditut. Duela bi urte, neure kabuz hasi nintzen lanean Lezamako Jeanen zalditegian, beste inork ez baitzuen eduki konfiantzarik arlo berri honetan.

Zertan datza terapia hau?
        Hiru oinarri ditu: lehena zaldiaren tenperatura da, 38ºC ingurukoa, giharrak eta zainak erlaxatu egiten dituena; bigarrena, zaldiak igortzen dituen inpultsuek, 90-100 minutuko, estimulazio neuromuskularra sortzen dutena da eta eremu neuronal berriak martxan jartzen dituztena, eremu berri hauek txarto daudenak ordezkatu egiten dituzte; eta azkenik, hirugarrena garuneko paralisia dutenena da. Hauek ezin dute burua artez mantendu, eta ondorioz, ezin dira ibili. Beraz, zaldi gainean ibiltzea oinez ibiltzea, baina jesarrita, bezalakoa da eurentzat. Oreka ariketa batzuk eginda lepoa eta bizkarreko muskuluak indartzen dira, eta garunak ibiltzearen patroiak ikasten ditu, geroago oinez ibiltzea ahalbidetuko dituztenak.
        Esandakoaz gain, besteak beste, ukimena, entzumena, ikusmena, oreka, koordinazioa, harremana, portaera oldarkorrak, auto-diziplina, auto-estima eta arnasketa lantzen eta hobetzen dira.

Nori dago zuzenduta?
        Erabilera nahiko zabala dauka, baina batez ere arazo neuromotoreak (garun paralisiaren eta auto-istripuen ondorioz sorturikoak), psikomotrizitate ingurukoak edo arazo psikikoak dituztenentzat da egokia. Edozelan ere, kasu bakoitzari egokituz erabili behar da terapia.

Zein maiztasunarekin ezartzen da sendabide hau?
        Kasurik gehienetan astero ordubetez erabiltzen dut terapia. Baina esan dudan moduan, kasu bakoitzarentzat protokolo eta programa bana egiten dut modu indibidualean; eta zenbait kasutan, autonomiaren arabera, taldetan. Izan ere, autonomia nahikoa dutenentzat oso garrantzitsua da zaldia ile-eskuilatu, zaldia ukitu, zaldia jagon... honek guztiak ere aurreko trebetasunak garatzen laguntzen baitu. Gainera, zaldiak talde-sena du, eta ez dauka aurreiritzirik; hau da, berdin zaio zelakoa zaren, eta gainean eramaten du zaldizkoa, horrengan harrotasuna sortuz eta auto-estima handituz. Horrezaz gain, zaldiak beti sortu izan du magia antzeko zera hori, bai umeengan, bai nagusiengan.

Zelakoak dira emaitzak?
        Emaitzak nahiko azkarrak dira kasu gehienetan, geroago hobekuntzak astiroago gauzatzen badira ere. Kasu batean, adibidez, oreka eta psikomotrizitatea oso txarra zuen ume bat sei hilabetean pasa zen bizikletaz ibiltzera, eta horrek, zelan ez, indar handia eman zidan aurrera egiteko. Beste ume bat terapiaren ondorioz oinez ibiltzen hasi da, eta poztasun itzela ematen dizu horrek.

Zelan dago berton zaldi-terapiaren egoera?
        Madrilen eta beste zenbait lekutan gaixoen elkarteak daude, eta euren bidez diru-laguntzak edo azpiegiturak lor ditzakezu. Hemen, ostera, ez dago inolako laguntzarik, oraingoz trabak baino ez dira topatzen. Izan ere, dauzkadan bezero guztiak ahoz aho egindakoak dira, esan dugun moduan, emaitzak adierazgarriak baitira. Eta arrakasta ikusita, zenbait lekutan hasi dira interesatzen orain. Honela, Gurutzetako ospitaleko errehabilitazio taldetik ere deitu naute esperientzia hau azaltzeko, nire kasuren batzuen aurrerakuntza ikusitakoan. Hala ere, medikuntza tradizionala nahiko geldoa da berrikuntzak bereganatzen, baina gazteak zabalagoak dira eta astiro-astiro interesa sortzen dabil.

Zein da terapia honen etorkizuna?
        Nik uste dut zentro handi bat beharrezkoa dela, leku egokia izango lukeena, baita pista estalia ere, langileak behar den moduan kontratatuta eta baldintza egokiak edukiko lituzkeena. Zeren lan hau egiteko bi pertsona behar baitira: bata, zaldia eramateko; eta beste bat, kasu honetan neu, ariketak, jolasak eta postura aldaketak egiteko.
        Momentu honetan proiektu bat lantzen nabil.Gaixoen elkarteak prest egongo lirateke horrelako proiekturen bat sustatzeko.




         

                Terapia honek 3 oinarri garrantzitsu dituela esan dezakegu:      Lehenengoa, zaldiaren tenperatura izango da, 38ºC hauek erlaxatzen omen dute. Bigarren oinarria, zaldiak igortzen dituen inpultsuek, 90-100 minutuko, estimulazio neuromuskularra sortzen dutena da eta eremu neuronal berriak martxan jartzen dituena, eremu berri hauek txarto daudenak ordezkatuz. Hirugarren eta guri gehien interesatzen zaigun oinarria garuneko paralisia dutenena da.
                Zaldi gainean ibiltzea oinez ibiltzea bezalakoa da eurentzat, baina jasarrita. Oreka ariketa batzuk eginda lepoa eta bizkarreko muskuluak indartzen dira, eta garunak ibiltzearen patroiak ikasten ditu, geroago oinez ibiltzea ahalbidetuko dituztenak.
        Esandakoaz gain, besteak beste, ukimena, entzumena, ikusmena, oreka, koordinazioa, harremana, portaera oldarkorrak, auto-diziplina, auto-estima eta arnasketa lantzen eta hobetzen dira.
                Terapia hau, astero ordu betez egiten da, hala ere, kasu bakoitza, mundu bat da, eta ondorioz protokolo eta programa indibidualizatu bat erabiltzen da kasu bakoitzeko.
                Emaitzei dagokionez, nahiko azkarrak dira kasu gehienetan, geroago hobekuntzak astiroago gauzatzen badira ere.
                Gaur egun, hemen, ez dago inolako laguntzarik terapia honentzat.
               
                             Gure iritziz, animaliekin egindako terapiak arrakasta handiak dituzte, hala nola izurdiekin lan egitea.    Esaten dute azken kasu honetan ere emaitzak azkar ikusten direla. Ekintzak ur barruan egiten dituztenez gehiago flotatzen da eta mugimenduak errazagoak gauzatzen dira.
                Garbi ikusi dezakegu, bai kasu batean zein bestean, animaliek pertsonekin duten konportamendua izugarrizkoa izateaz gain, hobekuntzak lortzen laguntzen dutela eta hori pentsatzekoa dela uste dugu.        Animaliekin gehiago lan egin beharko genukeela uste dugu, seguraski emaitza oso onak aterako genituzkeelako, azken finean gu geuk animali gara eta beste animali batzuekin harreman ezberdinak izatea, ikusten denez, onuragarria izan baitaiteke.
                Egia da informazio oso gutxi dagoela eta puntu hau indartzekoa dela, horregatik, asoziazio edo elkarte hauek informazio gehiago eman beharko luketela pentsatzen dugu, adibidez gobernuarekin tratu gehiago izaten, telebistan bertan informazioa ateratzeko, edota unibertsitatera hurbiltzea txarlak emateko, bertan informazio asko zabaltzen baita. Honen ondorioz, jendeak interesa jarriko du, informazio gehiago eskatuz, eta seguraski diru laguntza gehiago lortuz.


EGIN "KLIK" HEMEN

Bigarren ekarpena : INMIGRAZIOARI HARRETA "Se incendia un centro de menores de San Sebastián días antes de su inauguración"

Las llamas afectaron a una de las habitaciones de este centro, donde se registraron los mayores daños.
• Existen "muchos indicios" de que el incendio fuera provocado.
• Los cuantiosos daños materiales obligarán a retrasar su apertura
Los cuantiosos daños materiales registrados en el centro de acogida de menores del barrio donostiarra de Igueldo debido a un incendio que podría ser provocado hará que su inminente inauguración previsiblemente se retrase, según ha precisado la Diputación de Guipúzcoa.
El fuego comenzó hacia las 23.15 horas en una villa de dos alturas ubicada en el número 39 de la calle Padre Orkolaga del barrio donostiarra de Igeldo que, según los Bomberos de San Sebastián, comenzó en una de las habitaciones de la planta baja.
Este centro tenía previsto abrir sus puertas el próximo día 15 para acoger a 10 menores extranjeros no acompañados que actualmente viven en otro centro de la institución foral y que son los más pequeños de los menores extranjeros que han llegado a Guipúzcoa.
La Guardia Municipal ha iniciado una investigación para tratar de determinar las causas del incendio, aunque, según ha adelantado el departamento de Política Social de la Diputación en un comunicado, "existen muchos indicios" que apuntan a que el fuego fue intencionado.
Según estas mismas fuentes, las llamas han provocado "cuantiosos daños materiales en el interior de la vivienda que ha quedado prácticamente destrozada" y también ha quedado calcinado el mobiliario que se encontraba ya en la casa dispuesto para su montaje.



                                                                        

Geroz eta gazte kampotar gehiago ikusten dira kalean eta egunero ikus dezakegu telebistan paterak bete beteta naiz emakume gizon haur edo agurez , beste asko ez dira iristen gure kostetaraino. Beraien herrian dauzkaten gabezi gaixotasun eta beharrak bultzatuta etortzen dira .
Askok mesfidantzaz tratatzen dituzte , naiz eta ez ezagutu , ideia txarra edukitzeagatik edo veste batzuek sartutako ideiengatik , esanez ez datozela lanera edo lapurreta edo bortizkeriarekin lotzen dituzte.
Igeldon gazteen zentru bat irekitzekoa zen non hamar kanpotar gazte biziko ziren , guipuzkoara etorriko ziren gazteenak , arrazoi zehatzik gabe erre egin zuten eta hortik atera daiteken balorazioa zein izan liteke? Gazte hauek ez dira etorri turismoa egitera honera , beren herrialdean ezin zirelako bizi , jendeak aurreiritzia dela eta kritikatzen dituzte vaina beraientzako ere ez da erraza izango txirotasunetik etorri aukera berri bat bizitzera eta etxea errez ongietorria egitea eta gero gaizki begiratu lanik eman nahi ez edo besteren batek egindako arauhausteen kargu egitea , zeren askotan batzuek egindako txarra guztiei egokitzen zaie , denak mundo edo multzo berdinean sartuaz.
Azken aldi honetan frantziatik datozkigu berriak , dirudienez Sarkozy presidenteak hijitoak frantziatik kamporatu nahi dituela eta horren haurrean veste aldera begiratzen du , baina ongi pentsatuaz zeinek ez du lagun imigrante bat , edo bizilagun bate do nork ez du erosten haien dendetan edo haien produktuak , guztiz integratutako jendea familia hemen sustraituta dueña eta gutxi batzuk egindakoengandik mesfidantza edo aurreiritziez tratatuak direnak , denak ordainduko ahal dute batzuek eginikoa , honelakoa ahal da guretzako nahi genukeen tratua…
EGIN "KLIK" HEMEN

Hirugarren ekarpena: IKASLE VS IRAKASLE



Garai batean, antzinako eskolan, hezkuntza arloari dagokionez irakasleek zeukaten boterea edo liderazgoa eta guztien errespetua zeukaten inor ez zen saiatzen irakasleak zioenari uko egiten edota hitz egiten zuen bitartean mozten.

Gaur egun, paperak aldatzen doaz zenbait kasutan, hau da, ikasleak irakasleak baino influentzia handiagoa dauka klasean eta demostratzeko hementxe adibide bat azaldu dugun bideo nahiko estremista eta ironikoan .

Irakasle batek klaseak lantzeko, ikasleen laguntza eta kolaborazioa behar du hortan ez bada saiatzen, behintzat errespetua merezi du bideoan ageri ez den bezala. Bertan klaseko ikasle-irakasle erlazioan ikus daiteke gurasoen eraginak presente daudela, hau da, gurasoak zati batean umea errespetu falta den egoera batera eramaten dute.

Ulertzen da, irakasleak ikasleen baitan daudela eta beraiek direla klasearen jaun eta jabe. Adibidez irakasleak abokatuarekin hitz egiten duenean edota zuzendariak hurrengo azterketaren nota aurreratzen dionean eta baita aurkitutako bideo honetan ere; errespetu falta nabaraia da. Noraino iritsi daiteke egoera hau?

Hau guztia esanda, aipagarria da egoera honi aurre egin behar zaiola lehenbailen situazioak aurrera ez giteko. Irakaslearen lana bere jakintza ikasleei transmititzea da eta ez dauka zertan bideoan agertzen diren egoerak jasan beharrik hori burutzeko. Gainera irakasleak eraman beharko luke klasearen pisua eta ez hori bakarrik ikasleak errespetuz tratatuko du.
EGIN "KLIK" HEMEN

jueves, 14 de octubre de 2010

Laugarren ekarpena: BINTA Y LA GRAN IDEA

BINTA Y LA GRAN IDEA, dirigida por Javier Fesser y rodada en Senegal.
  Binta tiene siete años, vive en una preciosa aldea junto al río Casamance en el sur de Senegal y va al colegio. Su prima Soda no tiene la misma suerte. A ella no se le permite aprender las cosas que ignora de este mundo. Binta admira a su padre, un humilde pescador que, preocupado por el progreso de la humanidad, está empeñado en llevar a cabo algo que se le ha ocurrido.

Haur guztiek ez dute hezkuntza bat jasotzeko aukera. 3. munduko herri gehienetako haurrei hezkuntza ukatzen zaie, gurasoek etxeko-lanetan aritzen behartzen dituzte, familia aurrera ateratzen laguntzeko. Pelikularen gidoia Bintaren aitan zentratzen da, baina honi lotuta herriko eskolako haurrek antzeztutako egoera ere agertzen da. Antzerkian jorratzen duten gaia eskolaratu ez diren haurren inguruan da. Eskolaratu ez dituzten familiek gogoeta egiten dute eta iritziz aldatzen hasten dira. Garrantzitsua da seme-alabei ikasteko aukera ematea, ezagutzez eta gaitasunez hornitzea gizartean ondo moldatzeko. Gizarte-trebetasunak beharrezkoak dira gizarte aurreratu bat lortu nahi bada.

EGIN "KLIK" HEMEN