--------------------------------------------------------------------------------

viernes, 17 de diciembre de 2010

SARRERA--TUTORETZAK--VOKY

EGIN "KLIK" HEMEN

ESKEMA-MULTIMEDIA




Eskema hau ebaluatzeko errubrika :
 

Bikain
Oso Ongi
Ongi
Gutxi
Kasua-tutoretzak
Ondo azalduta eta garatuta eta ulerkorra
Ondo azalduta eta gutxi garatuta baino ulerkorra
Gaizki azalduta eta gutxi garatuta baino ulerkorra
Gaizki azaldu , gutxi garatu eta ezin ulertu.
Loturak
Loturak guztiz ondo daude erlazionatuak
Loturak ongi eginak eta erlazionatuak daude
Loturaren bat badago
Ez dago inongo loturarik
Helburua
Guztiz garbi eta egoki garatua dago.
Guztiz garbi baina garatu gabea.
Ez guztiz argi baino garatuta.
Ez dago garbi ez garatuta.
Multimedia
Irudi eta enlaze asko daude
Nahikoa irudi eta enlaze daude
Irudiren bat edo enlazeren bat dago
Ez dago ez irudi ez enlazerik
Sarrera-gorputza eta ondorioa
Agertzen dira.
ondo garatuak
Agertzen dira.
Ez oso garatuak
Sarrera edo ondorioa falta zaio.
Ez du ez sarrera ez ondoriorik egin.


Honi erreferentzia eginez gure nota oso ongi bat litzateke.
EGIN "KLIK" HEMEN

TUTORETZA GARATUA

Atal honetan kasuaren egoera  azalatzeaz gain tutoretza nola landu den azalduko da. Tutoretzan parte-hartzaileak zuzendaria, guraso, irakasle eta ikasle izango dira.

            Ikastetxe bateko hamaika urteko mutil gazte bat izango da egoera honen protagonismoa hartuko duena  eta bere izena Aitor da. Bera, jende helduaz inguraturik dagoenean  itxuraz mutiko zintzoa eta isila da baina bere lagun taldearekin elkartzean harrotu egin ohi da. Kurtso hasieran,  klaseko neskei barre egiten eta zirikatzen aritu da baina irakaslea eta Aitorren artean jada konponduta zegoen.

            Ala eta guztiz ere, Aitor arauak berriro hausten ditu: zentroan atseden garaia da eta neska talde bat irakaslearengana doaz Aitor irainka ari dela azaltzeko. Momentu horretan Aitor egoeraz ohartzen da eta korrika habiatzen da nesken atzetik irakaslearengana joaten galarazteko eta ez du beste biderik aurkitzen jotzen hastearekin baino. Lau nesketatik biri ostikoa eman eta beste biri lurrera bultzatzen die. Azken hauetako batek kolpe txarra hartzen du buruan eta odola du buru atzealdean.

            Baina Aitor ez da konturatzen leihotik zuzendaria dagoela begira eta egoera guztiaz ohartu da. Berehala irteten da jolastokira nesken egoeraz jakiteko eta ondoren Aitor zuzendaritzara eramateko.

            Orduan zuzendariak, Aitorren gurasoei hots egiten hasten da egoera azaltzeko eta beraz bilera bat proposatzen  da, berriz ez gertatzeko eta helburu batzuk ateratzeko, ez baita lehen aldia neskekin arazoak izaten dituela eta azken hau larritzat hartu daiteke. Aldi berean, Aitorren ama liluratuta geratzen da, ezin duela sinetsi dio, etxean eta kalean ez duela inolako arazorik izan ingurukoekin. Duen amorruz zigorra merezi duela dio Aitorren amak.

            Bilera eguna baino lehen, Mikelen irakasle guztiekin biltzen da Mikel  azken klaseetako egoera azaltzeko. Bertatik gehiengoen ideia Mikel arro nabaritzen dutela da baina ez duela egoera justifikatzen. Honen ondorioz aurre egiteko ideia batzuk proposatzen dira: 

1-  Atseden garairik gabe geratzea bolada batean.

2-  Atseden garaian irakasle batek umea txarto egin duela kontzientziatzea denbora batean.

3-  Etxerako lan bezala lagunartekotasuna bultzatzen duen liburu batzuk irakurraraztea.

4-  Jolastokiko segurtasun zaintzaile izatea, hau da, jolastokian gertatutako arazo konflikto oro irakasleei ohartarazi eta azaldu.

            Bilera egunean zuzendaria, Aitorren tutorea, ama eta Aitor bera ere azaltzen dira. Berehala amak izugarri sentitzen duela dio eta zigorra pentsatu duen galdetzen die. Honi erantzuteko aurreko egunean irakasleen artean bilera egon dela komentatzen dio zuzendariak, bertan arazoari irtenbideak emateko ideiak aipatzen dizkio.

            Ama ez dago guztiz ados ideiekin ; berak dio atsedena kentzeaz gain lanak burutu beharko lituzkeela garai horretan. Kontran, irakasleak lau ideietatik okerrena aukeratu duela esaten dio ez duelako emaitza onik izango eta hobe litzatekeela laugarren aukera hartzea. Nahiz eta, zigor ahulena dirudien azkenean, Aitor gehiago  sentsibilizatuko eta kontzientziatuko delako.

            Hori esanda, ideia egokia iruditzen zaio amari eta sentsibilizatu eta kontzientziatu arte jolastokiko segurtasunarekin behin eta berriz jarraitzea proposatzen du.


Tutoritza hau ebaluatzeko errubrika :
 

Bikain
Oso Ongi
Ongi
Gutxi
Kasua
Ondo azalduta eta garatuta eta ulerkorra
Ondo azalduta eta gutxi garatuta baino ulerkorra
Gaizki azalduta eta gutxi garatuta baino ulerkorra
Gaizki azaldu , gutxi garatu eta ezin ulertu.
Parte-hartzeaileak
Egoeran garbi azaltzen dira eta partehartzen dute.
Egoeran garbi azaltzen dira baina ez dute denek partehartzen.
Egoeran ez dira oso garbi azaltzen  eta ez dute denek partehartzen.
Egoeran ez da azaldu.
Helburua
Guztiz garbi eta egoki garatua dago.
Guztiz garbi baina garatu gabea.
Ez guztiz argi baino garatuta.
Ez dago garbi ez garatuta.
Bilera
Nondik-norakoa eta landuko dena oso argi dago eta helburu bat dago oso zehaztuta
Landuko dena argi dago eta helburua dago
Landuko dena argi dago baina helburua ez dago bere osotasunean zehaztua.
Ez dago helbururik.
Sarrera-gorputza eta ondorioa
Agertzen dira.
ondo garatuak
Agertzen dira.
Ez oso garatuak
Sarrera edo ondorioa falta zaio.
Ez du ez sarrera ez ondoriorik egin.

Honi erreferentzia eginez gure nota oso ongi bat litzateke.
EGIN "KLIK" HEMEN

TUTORETZA EGITURAK



TUTORETZA EZBERDINEN EGITURA ETA HELBURUAK:



1-Partaideak  : Ikasle bat – Irakasle bat – Guraso bat
Helburua // eskola errendimendua hobetu beharra.





2-Partaideak  :Ikasle bat – Psikologoa
Helburua // Arazo pertsonalak gainditzeko laguntza





3-Partaideak  :Irakasle bat – Psikologoa
Helburua // Haurrekin lan egiteko aholkuak


4-Partaideak  :Ikasle bat – Gusaroak – Psikologoa
Helburua // Ikaslearen gaitasun akademiko ona aztertzea

5-Partaideak  :Irakasle batzuk – Zuzendaria
Helburua // Eskolako ordutegia aztertzea







6-Partaideak  :Irakasle batzuk – Zuzendaria – Inspektorea
Helburua // Eskolako arautegia betetzea


7-Partaideak  :Psikologoa – orientatzailea
Helburua // arazo pertsonalak aztertzea


8-Partaideak  :Guraso batzuk – seme-alaba batzuk
Helburua // seme-alaben jarrera gurasoekin aztertzea


9-Partaideak  :Ikasle bat – Zuzendaria
Helburua // Ikasleenganako errespetu falta ekiditea







10-Partaideak  :Ikasle bat – Orientatzailea – Irakaslea
Helburua // Geroko ikasketen inguruan orientatzea


11-Partaideak  :Begirale bat – Psikologoa
Helburua // Arazo pertsonalak aztertzea

12-Partaideak  :Guraso batzuk – Irakaslea
Helburua // seme-alaben heziketa ez-formala aztertzea


13-Partaideak  :Guraso batzuk – Irakasle batzuk – Inspektorea
Helburua // Ikasgeletako tratu txarrak aztertzea






14-Partaideak  :Zuzendaria – Ikasle bat – Polizia
Helburua // Ikastetze inguruan ikasleak burututako delitua


15-Partaideak  :Zuzendaria – Ikasle bat – Polizia – Inspektorea
Helburua // Eskola orduan lapurreta




16-Partaideak  :Zuzendaria – Beste zuzendaria
Helburua // Eskolen arteko interkanbioa prestatu


17- Partaideak  :kasle bat – Beste ikasle bat
Helburua // errendimendu hobea izaten laguntzea


18-Partaideak  :Ikasle batzuk – Irakasle klaustroa
Helburua // Edukien metodologia arrakastatsua sustatzea


19-Partaideak  :Zuzendaria – Idazkaritza burua – Ikasle bat
Helburua // Proposamen bat aurkeztea


20-Partaideak  :Autobuseko arduraduna – Ikasle bat
Helburua // Eredugarri izatea beste ikasleentzat






21-Autobuseko arduraduna – Ikasle bat – Irakaslea
Helburua // Jokabide desegokia aztertzea


22-Partaideak  :Autobuseko arduraduna – Ikasle bat – Gurasoak
Helburua // Geltoki desberdinera aldatzea


23-Partaideak  :Jangelako arduradunak – Irakasle batzuk – Zuzendaria
Helburua // jangelako arauak azaltzea


24-Partaideak  :Jangelako arduraduna – Ikasle bat
Helburua // Dieta berezia ipintzea


25-Partaideak  :Jangelako arduraduna – Ikasle bat – Gurasoak
Helburua // Alergiak azaltzea


26-Partaideak  :Zuzendaria – Guraso batzuk
Helburua // Seme-alaben hezkuntza ez-formala hobetzea


27-Partaideak  :Abokatua – Irakaslea
Helburua // Irakaslearen eskubideak aztertzea


28-Partaideak  :Abokatua – Ikaslea
Helburua // Ikaslearen eskubideak aztertzea









29-Partaideak  :Abokatua – Ikaslea – Irakaslea
Helburua // Tratu txarrak aztertzea


30-Partaideak  :Abokatua – Gurasoak – Seme-alaba
Helburua // Tratu txarrak aztertzea


31-Partaideak  :Gurasoak – Seme-alaba – Polizia
Helburua // Salaketa jartzea


32-Partaideak :Irakasle bat – Eusko jaurlaritzako langile bat
Helburua // Gai baten inguruan aholkuak jasotzea


33-Partaideak  :Guraso batzuk – Eusko jaurlaritzako langile bat
Helburua // Lege bat erreformatzea


34-Partaideak  :Haurrak – Begirale bat
Helburua // Elkarbizitza oparoa sustatzea


35- Partaideak  :Ikasle bat – Orientatzailea – Gurasoa
Helburua// Porroen kontsumoa ekidin



36-Partaideak  :Begiraleak – Koordinatzailea
Helburua // Udalekuen arautegiak azaltzea


37-Partaideak  :Zuzendaria – Begirale bat – Haur bat
Helburua // Arauak ez betetzeagatik elkarrizketa


38-Partaideak  :Begirale bat – Guraso batzuk
Helburua // Begiralearen lan ona azpimarratzea

40-Partaideak  :Begirale bat – Guraso batzuk – Seme-alaba
Helburua // Tratu txarren salaketa


 


 

TUTORETZEN ADIBIDEAK EBALUATZEKO ERRUBRIK-A:


Oso ongiOngiNahikoHobetzeko
Ba al dago loturaruik tutoretzetako partaideen artean?Partaideen arteko lotura koherentea aurkeztu da.Tutoretza bakoitzeko partaideen artean lotura dago.Tutoretza batzuk partaideen arteko lotura adierazi dute, baina beste batzuek, ordea ez.Ez da tutoretzako partaideen arteko loturarik aurkeztu.
Sormena nabari da tutoretza desberdinak planteatzean?Gizartean islatzen diren pertsonai gehienak adieraziak daude.Tutoretza tipo diferenteak aurkeztu dira.Tutoretza asko adierazi dira, baina batzuk errepikatzen dira.Tutoretza tipo diferente gutxi azaldu dira, eta batzuk errepikatuak daude.
Tutoritza kantitatea nahikoa izan ahal da?50 edo gehiago30 edo gehiago20 edo gehiago20 edo gutxiago
Helburu eta tutoretza partaideen artean lotura zaldu da?Helburuak oso ondo finkatu dira.Helburu geihenak koherenteak dira.Helburu batzuk koherenteak dira.Ez da helburu eta tutoretza partaideen arteako loturarik adierazi.



Gure tutoretza adibideak ebaluatzeko orduan, goikaldean diseinatu dugun errubrik taula erabiliko da. Nota erabakitzeko, hiru galdera planteatu dira, zeintzuek lau zutaberen bitartez kualifikatuko den. Gure 40 tutoretza adibideek zein kalifikazioa duten adierazteko, urdin kolorea erabili dugu.


















Helburua // Porroen kontsumoa ekiditzea

EGIN "KLIK" HEMEN

GEHIAGO JAKITEKO




Espero dugu entregable hau gustatu izana , gehiago jakin nahi ezkero jo ezazue gure blogeko youtube-heziketa barra berezira edo hementxe dituzue guri gai hau garatzeko lagundu diguten artikuluak:



http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dif10_curriculum_berria/eu_5495/adjuntos/tutoretza/DOKUMENTUAK_Dw/SARRERA.htm


http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dif10_curriculum_berria/eu_5495/adjuntos/25_pat_prim_e.pdf
EGIN "KLIK" HEMEN