--------------------------------------------------------------------------------

viernes, 26 de noviembre de 2010

GENEROA ETA BERDINTASUNA






Sexu bati edo besteari erlazionatzen dugu gure burua jaiotzean, eta gizartearen eraginarengatik, haurrak  zein generotara bideratzeko eta genero identifikatzen jakingo du.
Mutilak estereotipoengatik eragin handiagoa  dute neskek baino. (errazagoa da neska bat futbolean aritzea, mutil bat panpinekin jolastea baino. Norbanakoaren helburua Andragonia psikologikoan oreka bat bilatzea izango da. Gizarteak ezarritako estereotipo eta ahaztean eskuratzea posible diren estereotipo pribatuen artean.
Desberdintasunei dagokionez, genero identitateaz ari garenean ,jaiotzen garenenetik, txiki-txikitatik gure sexu bereko eta aurkako pertsonak ezberdintzen jakin badakigu. Bestalde,  genero rolaz ari garenean, estereotipoak sartzen dira jokoan, gainera eremu oso zabala izango da non genero-rol asko izango ditugun,
Genero estereotipoen heziketaz , gurasoak eta hezitzaile edo irakasleak arduratu behar dute kolaborazio zuzenean, denbora horretan haurrarekin zuzuenki erlazio haundiena baidute.
Gurasoek txikitatik erakutsi beharko diete hezkidetzan bizitzen , eredu emanez beren jarreratik hasita , rolen arteko flexibilitatean beti.
Irakasle edo hezitzaileen kasuan , jokuak eginez , bai klase eta klase kamporako , hezkidetza ikasteko metosologia desberdinak erabiliz.
Garbi dago eraikuntza honetan generoen banaketa ikusiko dela , estereotipoek ezarritakoa eta denboraren poderioz haurrek barneratua izango dutena , non mutilak , aktiboagoak eta gauzak ez dituzten aimbeste pentsatuko , bitartean neskak finagoak pentsamendu landuagokoak eta lasaiagoak izango direlarik , kasu honetan neskek pentsamendu sinbolikoaren erabilera haundiagoa edukiko duelarik.

No hay comentarios:

Publicar un comentario